havo onderbouw

havo

Lekker aan de slag
op de havo?

Met goede begeleiding helpen we je op weg naar zelfstandigheid, stap voor stap. De havo duurt vijf jaar. Het tempo en niveau op het havo liggen iets hoger
dan op het vmbo. Je leert zelfstandig werken en
krijgt ook huiswerk.

Visie havo

Op onze havo-opleiding ga je op een actieve manier aan de slag met de lesstof, dit doe je regelmatig in groepjes. Goed kunnen samenwerken vinden we belangrijk. Ook bieden we DOEL-lessen (Denken-Onderzoeken-Evalueren-Leren). Je maakt kennis in het eerste jaar kennis met drie verschillende keuzestromen:
Kunst & Cultuur, Onderzoek & Techniek en
Burgerschap & Internationalisering.

De bovenbouw

Na drie jaar stap je over op de bovenbouw van de havo. We helpen je natuurlijk goed met de keuzes die je dan gaat maken. Voor de bovenbouw kies je een profiel en ga je je voorbereiden op je eindexamens. Samen zorgen we ervoor dat je je goed voorbereidt op bijvoorbeeld een studiekeuze voor het hoger beroepsonderwijs (hbo).

Alles over bovenbouw

keuzestromen

Er zijn drie keuzestromen waar je in de brugklas van havo en vwo al mee kennismaakt. De keuzes die je kunt maken zijn op het gebied van ontwerpen, ondernemen of internationalisering.

‘Ik hou van leren over andere landen en de culturen, daarom kies ik voor de stroom ‘Kunst & Cultuur.’
Özge Altay (13)
Eerstejaars leerling havo

PCC Het Lyceum